Moderne werkplek: sleutel voor
effectieve samenwerking

Urenlang overleg in een vergaderruimte op kantoor. Om vervolgens achter het bureau de notulen uit te werken. Die tijd ligt wel een beetje achter ons nu uw medewerkers steeds vaker werken waar en wanneer het hen uitkomt. Toch is overleg en samenwerking voor uw organisatie onmisbaar. We leggen u uit hoe Microsoft Office 365 u hierbij kan helpen. O365 maakt (samen)werken en overleggen makkelijker en efficiënter én verhoogt de productiviteit.

Met een flexibele werkplek hoeven uw medewerkers niet meer door een portaal of in te loggen op een fileserver om bij documenten te kunnen. Via de browser openen zij het Microsoft landschap waar ze meteen toegang hebben tot de volledige omgeving. Met de moderne werkplek beschikt u over een samenwerkingsplatform waarop al uw medewerkers met elkaar kunnen samenwerken. Bovendien werken O365 applicaties zoals OneDrive, Outlook, Teams en Sharepoint naadloos met elkaar samen. Zo creëert u een ideale werkomgeving.

Werk effectief samen op afstand

Stel dat twee medewerkers vanaf een verschillende locatie bij een document willen, dan moesten ze voorheen inloggen op een fileserver om deze in te zien. Tijdrovend en ingewikkeld. Met de mogelijkheden van de moderne werkplek is samenwerken een stuk eenvoudiger. Op het platform openen zij de documenten en werken hier samen aan. Vervolgens slaan zij de nieuwe versie op in de Microsoft omgeving zodat een volgende collega er bijvoorbeeld weer mee aan de slag kan.
Uw medewerkers hebben dus eenvoudig toegang tot documenten. Maar als u dat wenst, kunt u die toegang wel inperken. Door de juiste koppeling van rechten bepaalt u zelf wie waarbij kan. Met Enterprise Mobility Security geeft u mappen en documenten een label en kent u rechten toe aan bijvoorbeeld een afdeling of een team.

Sneller, makkelijker, flexibeler, toegankelijker

Samen op afstand aan een document werken is natuurlijk handig, maar de moderne werkplek kent meer voordelen. Zo kunt u gezamenlijk overleggen terwijl alle leden zich op een andere locatie bevinden. En u haalt er tijdens de vergadering bijvoorbeeld eenvoudig eerdere notities bij. Bovendien houdt u in applicaties zoals Teams alle documenten bij elkaar. Dat biedt overzicht en scheelt veel zoekwerk. Een ander voordeel is dat uw devices zijn gekoppeld. Werkt u op het ene moment tijdens een overleg aan een document op uw laptop, het volgende moment werkt u thuis aan hetzelfde document op uw tablet om even later nog een aanvulling te doen via uw telefoon. Ook kunt u met de applicaties van O365 makkelijker communiceren. U verstuurt snel even een chatbericht in plaats van een volledige mail te typen of een collega te bellen. Bovendien ziet u in de chat meteen of de desbetreffende collega online is.

Meer over Teams

Bert van Draanen
Cloud consultant

Wilt u ook effectiever samenwerken?

COMPAREX vertelt u graag wat de moderne werkplek uw organisatie kan opleveren. Wilt u deelnemen aan een inspiratiesessie? Of meer weten over de voordelen van samenwerking?

Neem contact met mij op

+31 (0)6 57 564 568

Neem deel aan ons

Inspiratie Event over de Modern Workplace op 12 juni

Op ons Inspiratie Event laten we u uitgebreid alle mogelijkheden zien en vertellen we u over de nieuwste features. Zo ervaart u ter plekke wat de Modern Workplace u kan opleveren.

Details bekijken en inschrijven